I en dimma

Nu har jag opererat mig.
När jag kommer till sjukhuset så är jag så nervös att jag nästan bara vill gråta. Jag frågar i receptonen hur lång tid operartionen ska ta och hon trodde 3½ timma /fot, där står jag som en idiot och ska göra båda!?
Jag får snällt säga till Robin att vi inte hinner med bussen hem och att han kanske inte kan jobba den natten. kul .. :P
Men sen när jag kommer in i omklädningsrummet och i ett rum där jag ska ligga i någon timme så får jag reda på att det tar ca en kvart/fot. HELT OK! Men sköterskan undrade hur jag hade tänkt kunna ta mig hem med buss i snö, jadu, sa jag! Jag lyssnade bara på läkaren.
Under tiden jag ligger där blir jag mer och mer nervös, jag vet att jag ska vara vaken under ingreppet och en skötrska frågar mig då om jag vill ha lugnande. JA TACK!
Då får jag en nål i armen (som jag knappt klarar av) och när hon sprutar in koksalt håller jag på att svimma ..
Läkaren kommer förbi och ser mig, då frågar han snällt om han ska söva mig.

Men fy sjutton vad nervös jag var. När jag äntligen kommer in i operationssalen hinner jag inte mer än att bli tvättad om fötterna och sedan sover jag.
Nästa sekund vaknar jag upp någon annan stans och där står min älskling i grön sjukhusrock! Ha! Sicken härlig sömn.

Läkarna ansåg inte att jag kunde ta bussen så vi fick taxi heeeeela vägen hem från Halmstad. Kostade oss endast 40 kronor :)

Nu har jag såklart svårt att gå ut, men kan ändå röra mig hyffsat här hemma.
Jag äter dock så mycket värktabletter att jag hela tiden går runt i en dimma. Men det är rätt mysigt :)



Igår kom Simon och Carro hit, vi tittade på Batman Begind och The Dark Knight. Lovley!
Så nu har jag precis diskat i en halvtimme och nu tänkte jag ta mig en smörgås.
På fredag kommer orustarna och jag längtar redan!! :D


Love

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skönt att allt gått bra. Har aldrig opererat mig men kan lova att jag skulle vara lika nervös! Ja på fredag kommer vi! Längtar också!!

2011-01-16 @ 14:45:59
URL: http://jeanettelarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0