Dag 1

Presentera mig själv

Hallå där! Mitt namn är Martina Pettersson och jag fyller 21 år om exakt en vecka. Då förväntar jag mig att alla mina vänner ska komma hit med ett berg presenter och en go kram! (Ha Ha)
Den dagen jag fyller 21 ska vara den sista dagen på min sjukskrivning, för nu orkar jag inte mer.
Jag föddes i Södertälje utanför Stockholm, för det fanns ingen plats på något sjukhus i Stockholm ( som ni vet så är 90-kullen rätt stor ) Jag bodde med min mamma i Stockholm tills jag var 4 då vi flyttade ner till Göteborg, och varför vi flyttade ner till Göteborg var för att min mamma träffade min lillebrors pappa och mer går vi inte in på det ..

Jag började på dagis (skattegårdsvägen) och sedan vidare till förskolan (vättnedalsskolan) Och sedan till Ängåsskolan-Tynneredsskolan-Grevegårdsskolan-Aniara framtidsgymnasium-Turistgymnasiet på Tjörn. En del skolor dvs! :)

När jag gick ur gymnasiet blev jag från dag 1 arbetslös. Har sedan dess arbetat mig uppåt och nu är jag timvikarie på ett äldreboende.

Jag har under den större delen av mitt liv varit överviktig och kämpat fram och tillbaka och inte kämpat alls med att gå ner i vikt. Detta och för-trånga-skor ledde till att jag fick en fotsjukdom som heter Hallux Valgus ( Jag vet - ingen har en aning om vad det betyder) Men jag ska visa en bild

Detta gjorde att jag hade fruktansvärda smärtor på båda fötterna, kunde inte ha vanliga skor och tillslut hade jag ingen som helst lust till att ens gå. Jag sökte så klart hjälp för detta och har nu opererat mig - Tog båda fötterna på en gång - lika bra! :)
Nu har det gått lite över tre veckor sedan open och jag tog bort stygnen förra veckan. Det trodde jag såklart skulle göra så jag snart var tillbaka på jobbet men självklart inte , så otursföljd som jag är. Då spricker det upp och jag bår börja med pencillin, bandage och massa vårdcentralsbesök IGEN! Nu blir det bättre såklart men jag känner att den kommande veckan får bli den sista. Därmed ska min 21 års-dag vara den sista av min sjukskrivivning :)

Vet inte riktigt vad jag mer ska säga så jag tror det får räcka för nu. Men detta visste ju redan alla dom 2 som läser min blogg. Men enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0