Nu är det igång igen

Så fort det blir lov och värmen smyger sig på så känns det som att barn och ungdomar ute i Tynnered inte har något att göra. Kanske beror det på att utbudet av fritidsgårdar inte är så stort?

Jag kan ibland undra var föräldrarna befinner sig, och jag kan för mitt liv inte förstå hur man som förälder kan blunda för detta. Det är ju helt uppenbart att de gör det. Skämms de?

Brand efter brand, jag säger bara det. Stackars de som ägde alla dessa bilar. Stackars de som inte vågar gå ut i risk för stenkastning.
Stackars de som vill hem på kvällen men inte kommer någonstans för att spårvagnen ställs in. Eller stackars de som jobbar men inte får göra någonting!!

Vad jag undrar mest är hur detta kan hända fast polisen har flera trupper i området? Ser de inte? Eller vad är det frågan om?

Ungar: Skaffa er en bättre fritidssysselsättning!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.606463-tva-anhallna-efter-branderna


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.605427-orolig-mandagsnatt-i-frolunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0