Arbetsintervju

Idag skulle jag på arbetsintervju klockan 15.00. Det var på Uniflex som är ett bemanningsföretag. Jag skulle bli intervjuad för ett jobb som receptionist.
Jag såg fram emot det himla mycket just för att jag älskar att ge service ;)
Jag laddade tillochmed upp med goda mackor som min älskade Rälsk gjorde till mig innan vi skulle åka



Bättre blev det, men det varade bara fram till intervjun började -.-

Först och främst så var det en annan tjej som skulle bli intervjuad och då insåg jag med en gång att detta är skit. Jag HATAR gruppintervjuer.
Det blev bara värre ...
Hon berättar att man inte får reda på om man fått något jobb förän i november då jobbstarten är den 1:e december. Va FAN!?
Detta är ingenting ...
När hon ska intervjua mig så är hon på dåligt humör? Arg på något sätt -.-
hon blir först arg för att jag inte nämt för henne att jag varit anställd där förut, men jag berättade det ju när dom ringde igår?
Sedan var hon arg för att jag inte skrivit Uniflex på mitt CV utan Telepherformance. Men lixom, BIG DEAL?
Det kommer en till fråga ...
Vad är viktigt för dig?

Punktlighet och närvaro. Jag tycker det är viktigt att vara i tid för jag vet att t.ex är det väldigt jobbigt när man sitter i skolan och det kommer någon mycket senare
Hon svarar: JA, men du kan inte jämföra detta med någon skola!!!!!!
Sen så frågade hon mig frågan: Vad gör du om ett halvår?
Jag är såklart ärligt och svarar: Jag vill plugga. Studera journalistik och foto. Ta småkurser på sidan av arbetet.
Hon svarar: Du ska vet att jag inte är ett dugg intresserad av att anställa dig om du ska plugga. Tänk på det!!!!!!

Ingen trevlig typ. Det skummaste är att för ett år sedan när hon intervjuade mig så var hon helt tvärt emot :S

Hon fick mig att må riktigt dåligt och när jag kom ut så forsade tårarna ner för kinderna.

Säger bara tur att du var där älskling. Du betyder mest <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0