Kvinnor och män!

Kvinnor och mäns rätt i samhället!


Många män och kvinnor behandlas olika, jag ska inte säga många för egentligen är det alla.
Alla kvinnor och män behandlas olika som ett exempel kan man ta lönerna som vi har.
Det spelar ingen roll om kvinnan och mannen är chefer på Sony Ericsson
och arbetar exakt lika många timmar med exakt likadana uppgifter,
mannen tjänar ändå mer än kvinnan. Varför anses kvinnan vara den som ska ha lägre lön?
Varför anses kvinnan vara den som ska gå hemma medan mannan arbetar?
Vi kvinnor känner oss förtryckta och detta är något som borde förbjudas.
Jag har inte direkt kommit i kontakt med etta problemet ännu, kanske för att jag aldrig
har arbetat och för att jag fortfarande bor hemma.
Jag vet inte att det finns något sådant i min släkt men det förkommer överallt, mer än vad man tror.
Om detta problem fortsätter att växa och om ingenting förändras så tror jag att det kommer att bli mycket värre.
Speciellt i andra länder där männen nästan äger kvinnorna.
Politikerna här i Sverige borde börja diskutera detta med löneskillnaderna.
De borde börja förstå att män inte ska tjäna mer bara för att de är män.
Det tog väldigt många år innan kvinnan fick börja arbeta, från början ansågs
 det vara meningslöst för kvinnan att arbeta lika mycket som mannen.
Kvinnan skulle ta hand om hushållet och det skulle stå mat på bordet när
mannen kom hem från arbetet på kvällen. För många tror jag att detta lever kvar,
att kvinnan inte är värd att tjäna lika mycket pengar, egentligen ska hon inte ens arbeta.
I Sverige har vi inte samma problem som de har i många andra länder.
SÅ klart att många religioner för med sig regler och annat till Sverige,
men här blir det aldrig på samma sätt. Här blir inte en kvinna skjuten på gatan av polisen om hos visar hår eller hud.
Det värsta av allt är att det är tillåtet för utlänningar att ha denna religion och rutiner i Sverige.
Jag har varit i kontakt med ett sådant problem en gång då jag var och simmade i ett bad hus.
En muslimsk tjej, vill som alla andra, också simma.
Men hon kan inte kliva ner i vattnet endas iförd bikini utan hon måste ha full klädsel på sig.
I fönstret sitter det 2 män och bevakar henne så att hon inte visar hår eller hud.
Jag kan för mitt liv inte förstå varför detta problem existerar.
Varför är kvinnor så underskattade och varför är vi de som inte har något att säga till om?
Det ända som kan få problemet att upphöra i andra delar av världen är
 att man utrotar alla män eller så utrotar man religionen. I Sverige vet jag inte om problemet kan upphöra,
de ända som kan göra något åt detta är politikerna eller den svenska staten. Men det har gått så många år nu så jag är rädd att det aldrig blir någon förändring.
För alla som bryr sig, borde det finnas diskriminering i världen? Borde kvinnor och andra människor som är lite annorlunda behandlas annorlunda? Vi måste försöka göra något, alla tillsammans. Detta borde inte få förkomma i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0